دیدنی های لندن

دیدنی های لندن

لندن یکی از ابرقدرت های اقتصادی در سطح جهانی است و از پرجمعیت ترین شهرهای اروپا به شمار می آید. بر اساس آخرین سرشماری 8 میلیون و 7 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند اما همواره اقتصاد این شهر قوی بوده است تا این که شیوع ویروس کرونا سبب شد که حالا انگلستان دچار رکود اقتصادی شود که یکی از مهمترین دلایل آن عدم وجود گردشگران خارجی در این کشور است. قصد داریم در این سفر مجازی شما را با دیدنی های شهر لندن، پایتخت انگلستان آشنا کنیم تا بهتر متوجه شویم که این شهر چه جاذبه های گردشگری دیدنی دارد که طی دهه های گذشته توریست ها از سراسر دنیا برای بازدید از آنها به سوی لندن روانه می شدند و چنین تاثیر شگفتی در اقتصاد این دیار داشته اند با ما همسفر باشید.شما می توانید برای بازدید از نقاط دیدنی  با تور لندن یک روزه خیلی از جاهای مهم را بازدید کنید و لذت ببرید

 

 

آشنایی با شهر لندن

من همیشه توصیه می کنم که پیش از سفر به شهرها و کشورهای خارجی که برای نخستین بار به سوی آنها می روید با موقعیت کشور و شهر و مناطق مقصد آشنایی داشته باشید. به این منظور ما پایتخت تمام کشورهای اروپا را در یک جدول در اختیار شما قرار دادیم که در صورت تمایل می توانید با آنها آشنا شوید، همچنین اگر می خواهید درباره نقشه اروپا و به طور کلی قاره اروپا بیشتر بدانید از لینک ارائه شده استفاده کنید. با این وجود نقشه لندن را نیز در اختیار شما عزیزان قرار می دهم تا با دید بازتری به این شهر سفر کرده و دغدغه کمتری داشته باشید.

نقشه لندن، پایتخت انگلستان

نقشه لندن، پایتخت انگلستان

10 جاذبه گردشگری لندن که باید پیش از مرگ ببینید

حتی اگر بخواهیم برترین دیدنی های شهر لندن را هم گلچین کنیم چیزی حدود 50 مورد می شوند پس از منابع معتبر کمک گرفتم تا مواردی را به شما معرفی کنم که بازدیدکننده ها به آنها رای زیادی داده اند و محبوب هستند.

کاخ باکینگهام لندن

نام لندن و به صورت کلی انگلستان با خاندان سلطنتی گرده خورده است، به طوری که امروزه بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی به عنوان سلبریتی نیز شناخته می شوند؛ بنابراین جذاب ترین دیدنی در لندن و معروف ترین آنها قصر باکینگهام Buckingham Palace محل زندگی خانواده سلطنتی انگلستان است.
کاخ باکینگهام در سال 1703 میلادی ساخته شد و ملکی عمومی نبود اما حدود 150 سال بعد جزو املاک ملی به حساب آمد. طی سال های مختلف بخش های متعددی به این کاخ اضافه شد که آخرین آنها در قرن بیستم انجام شد و طی آن یک بالکن در سمت شمال شرقی بنا ساختند. وجود بالکن نقش مهمی در این سازه دارد زیرا بسیاری از مراسم های مهم و ملی در این مکان برگزار می گردد و مردم برای شرکت در آنها و تماشای خاندان سلطنتی به محوطه کاخ می روند تا اعضا را که در بالکن های ظاهر می شوند، ببینند.
بد نیست بدانید که در قرن نوزدهم این کاخ تغییرات نسبتا زیادی کرد و بخش اعظم ساخت و سازهایی که باعث رنگ دارتر شدن نمای خارجی قصر شده در این قرن صورت گرفت. کاخ باکینگهام در حال حاضر 775 اتاق دارد و حیاط و محوطه سرسبز آن به قدری وسیع است که گفته می شود بزرگترین فضای سبز خصوصی در سراسر شهر لندن محسوب می شود. مساحت کلی این قصر نیز 77 هزار متر مربع می باشد.
پیشنهاد می کنم که برای بازدید از این مکان 3 تا 4 ساعت زمان در نظر بگیرید. بهترین زمان برای مراجعه به این کاخ زمان تغییر شیفت گارد سلطنتی است. حتما شما هم گاردهای ملکه انگلستان که لباس هایی قرمز، مشکی و طلایی به تن دارند را دیده اید. گاردهای ملکه در زمان های خاصی با انجام کارهای ویژه ای پست خود را تحویل شیفت بعدی می دهند که تماشای این کار به یکی از جاذبه های لندن تبدیل شده است. اگر شما هم دوست دارید که مراسم تغییر گارد را ببینید زمان آن به شرح زیر است:
از ژوئن تا جولای: هر روز
از آگوست تا می: روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و یکشنبه
در اغلب سالها در ماه های آگوست تا سپامبر به توریست ها اجازه داده می شود که به این قصر وارد شوند اما در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا بازدیدکننده ها نمی توانند وارد قصر شوند اما نباید نادیده گرفت که بازدید از این کاخ یکی از دلایل اصلی خرید تور اروپا برای ایرانی هاست.

آدرس قصر باکینگهام لندن

انگلستان، لندن، وست مینستر کاخ باکینگهام لندن کاخ باکینگهام

برج ساعت و پل ساعت لندن

از زندان گرفته تا قصر و حتی باغ وحش خصوصی کاربری های مختلف بنایی مهم و مشهور در لندن هستند که امروزه آن را با نام برج و پل ساعت لندن The Tower of London and Tower Bridge می شناسیم. برج ساعت لندن نماد این شهر نیز هست و در اغلب فیلم های ساخت این کشور به آن اشاره شده و یا نشان داده می شود.
یکی از سازه های مفهومی بریتانیا همین بناست که یک بخش مهم از میراث این کشور را در معرض دید عموم قرار می دهد. با بازدید از این برج ساعت می توانید با تاریخ پرفراز و نشیب انگلستان آشنا شوید، تاریخی که علاقه مندان زیادی هم دارد. داخل این برج که رنگی سفید دارد در سال 1078 توسط ویلیام کانکوئرور William the Conqueror زیباسازی شد. می توان گفت که سبک ساخت این مکان نزدیک معماری های قرن هفدهم میلادی است با این تفاوت که از به رخ کشیدن نظام سلطنتی و اسلحه ها در هیچ جایی از آن دریغ نکرده اند. در برج ساعت نمایشگاه های مختلفی هم وجود دارند از قبیل جوهرات تاج ها یا موزه شکنجه و قتل و اعدامی ها.
پل ساعت لندن نیز از دو برج بلند به ارتفاع حدود 70 متر تشکیل شده است که یک پل آن ها را به یک دیگر وصل می کند و این پل نیز روی رودخانه تیمز قرار دارد. پل و برج ها نیز از آن بناهایی هستند که اغلب ایرانی هایی که تور اروپا را می خرند از آن دیدن می کنند.
پیشنهاد می کنم که برای صرفه جویی در زمان خود از قبل بلیت های بازدید از این اماکن را به صورت آنلاین خریداری کنید. توجه داشته باشید که تابستان ها افراد زیادی از گوشه و کنار دنیا برای دیدن برج ساعت و پل ساعت لندن به این شهر می روند و بسته بودن مرزها به خاطر پاندمی کرونا نیز باعث شده تا با باز شدن مرزها شاهد افزایش شمار گردشگران باشیم.

آدرس برج ساعت لندن

انگلستان، لندن، خیابان پل ساعت آدرس برج ساعت لندن آدرس برج ساعت

موزه بریتانیا در لندن

در موزه بریتانیا The British Museum بهترین مجموعه های اشیای آنتیک گردآوری شده اند؛ در این موزه بیش از 13 میلیون آثار هنری باستانی وجود دارد که در معرض نمایش هستند. اگر علاقه مند هستید که با اشیای هنری و تاریخی از سراسر دنیا مانند چین، دوران بابیلون یا اروپا و... آشنا شوید، موزه بریتانیا یکی از برترین انتخاب هاست و در کنار موزه لوور پاریس از مهمترین موزه های اروپا به شمار می روند.
چند آثار موجود در این موزه شهرت زیادی دارند که خوب است شما هم با آنها آشنا شوید، چه قصد خرید تور انگلیس را دارید و چه به سفرهای مجازی علاقه مند هستید؛ این دیدنی ها عبارت اند از نماهای مرمرین از آثار هنری یونان کلاسیک، سنگ روزتا، مجسمه نیم تنه رامسس دوم، مومیایی مصری و گنج میلدن هال.
این موزه مکان خرید سوغات هم دارد که در آن امکان خرید بدل بسیاری از اشیای موجود در موزه بریتانیا فراهم شده است. اگر با فرزندان خود به این موزه می روید امکان خرید انواع بازی و سوغات مناسب برای سن کودک تا جوان نیز وجود دارد. موزه بریتانیا برای افرادی که به بُعدی آموزشی موزه اهمیت می دهند نیز مناسب است زیرا انواع ورک شاپ و همایش و کلاس های آموزشی نیز در موزه بریتانیا برگزار می شود و در صورت تمایل می توانید از آنها استفاده کنید.

آدرس موزه بریتانیا

انگلستان، بریتانیا، بلومزبری، خیابان گریت راسل موزه بریتانیا در لندن موزه بریتانیا در

پارلمان و ساعت بیگ بن لندن

هیچ چیزی "لندن" را برجسته تر از برج بلند 97 متری بیگ بن فریاد نمی زند. بیگ بن سرنوشت پرفراز و نشیبی داشت که در متنی جداگانه به آن می پردازم زیرا هم جالب است و هست مشهور. گذشته از برج بیگ بن که همه می دانیم در کنار اتوبوس های دو طبقه قرمز رنگ و پل ساعت نماد لندن و انگلیس به شمار می رود، ساختمان پارلمان انگلیس نیز از دیگر جاذبه های لندن است که در کنار بیگ بن قرار دارد؛ در حقیقت برج ساعت بیگ بن بخشی از این پارلمان است.
ساختما پارلمان لندن سالهاست که میزبان کرسی دولت به شمار می رود و از زمانی که توسط ویلیام فاتح به تصاحب انگلیسی ها در آمد بخشی از میراث انگلستان است. خوشبختانه تورهای تفریحی و گردشی بسیار خوبی برای توریست ها برنامه ریزی می شود تا بتوانند از تماشای همه بخش های این ساختمان دیدن کنند. اگر این تورها را خریداری کنید از میدان پارلمان دیدن خواهید کرد و از راهروهای سفید رنگ عبور می کنید و با سمبل هایی که در بنا به کار رفته اند آشنا خواهید شد.

آدرس پارلمان انگلیس

انگلستان، لندن، وست مینستر
پارلمان و بیگ بن لندن پارلمان و بیگ بن

گالری ملی لندن

اگر بخواهیم برترین موزه های هنری دنیا را دسته بندی کنیم، بی تردید گالری ملی لندن در زمنیه نقاشی بهترین آنهاست. این گالری طیف وسیعی از نقاشی های اروپایی را که بین سالهای 1260 تا 1920 میلادی کشیده شده اند در معرض دید عموم قرار داده است. شما می توانید آثار یونیک متعددی را از استادان داچ یا ایتالیایی ها در این گالری بزرگ تماشا کنید و با سبک های مختلف این دوران آشنا شوید. بازدید از این موزه را به هنرمندان و هنردوستان توصیه می کنم اما اگر به تماشای تابلوهای نقاشی علاقه ای ندارید، گالری ملی لندن برای شما مناسب نیست.

آدرس گالری ملی لندن

لندن، میدان ترافالگار گالری ملی لندن گالری ملی لندن

میدان ترافالگار لندن

ترافالگار Trafalgar Square از معروف ترین میادین شهر بزرگ لندن است. دلیل شهرت این میدان نیز وجود جاذبه های گردشگری متعددی در اطراف آن می باشد. اگر دوست دارید که هزینه زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی لندن نکنید اما از زیبایی ها لذت ببرید، با شهر آشنا شوید و فرهنگ مردم را از نزدیک لمس کنیدف میدان ترافالگار را حتما ببینید.
این میدان مکان خوبی برای سرگرمی است، سالن تئاتر دارد اما جوانان بیشتر برای دورهمی ها و گشت و گذار با دوستان به این میدان سر می زنند. میدان ترافالگار را در حقیقت در سال 1805 میلادی ساختند تا نمادی باشد برای گرامی داشت پیروزی نلسون بر فرانسوی ها. میدان ترافالگر در خیابان پیکدیلی سرکس واقع شده است که یک تقاقع بین ناحیه وست اند لندن و وست مینستر به شمار می آید و از مکان های مشهور شهر است. این میدان را می توان با میدان سلطان احمد استانبول مقایسه کرد که هم جاذبه های گردشگری مختلفی دارد و هم در محله ای معروف واقع شده است. میدان ترافالگار لندن

برج شارد لندن

برج شارد که با نام د شارد The Shard شناخته می شود نیز نماد مدرن شهر لندن است. این برج همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، شکلی هرمی دارد که با 310 متر ارتفاغ و 95 طبقه به خوبی در سراسر شهر خودنمایی می کند. این برج در سال 2012 میلادی افتتاح شد و حالا به عنوان معروف ترین و پربازدیدترین مکان در شهر لندن شناخته می شود. از نظر معماری این بنا اهمیت زیادی دارد و چشم معماران را خیره می کند، نمای آن را تماما از شیشه ساخته اند و بر خلاف بناهای جدید که در شهر استانبول ترکیه یا تهران می بینیم پیش از ساخت به موقعیت ساخت آن توجه شده به این معنا که آن را طوری ساختند که با وجود فاصله کمی که با پل برج دارد نمای آن را به هم نریخته و باعث عدم دیده شدن آن نشده است.
یکی از مواردی که سبب شده توریست های خارجی نیز به بازدید از برج شارد علاقه مند شوند حضور یکی از شعب هتل معروف شانگری لا و سه رستوران جذاب در این برج است. اگر در جستجوی اقامتگاهی هستید که هم لوکس باشد و هم چشم اندازی بی نظیر را در اختیار شما قرار بدهید، هیچ هتلی در لندن بهتر از هتل برج شارد نیست. خوشبختانه در ساخت این برج به این نکته هم توجه شده که همه بخش های آن دید خوبی به خارج از برج داشته باشند.

آدرس برج شارد لندن

انگلستان، لندن، خیابان 32 لندن بریج برج شارد لندن

دو تیت بریتانیا در لندن

دو بنا در شهر لندن وجود دارند که به آنها تیت Tate می گویند. یکی از تیت ها که با اسم تیت مدرن شناخته می شود در واقع نگارخانه هنرهای مدرن لندن است. در این نگارخانه بخشی از مجموعه موزه های بریتانیا به شمار می رود و خود به چند بخش موزه، تیت بریتانیا، موزه مدرن تیت و موزه سنت ایوز و تیت لیورپول تقسیم می شود. علاقه مندان به هنرهای معاصر به این موزه می روند تا هم از کار هنرمندان بزرگ این سبک در کشورهای مختلف دیدن کنند و هم با خلاقیت های جدید این حوزه آشنا شوند.
علاوه بر تیت مدرن، تیت بریتانیا نیز در لندن وجود دارد که آن هم مکانی برای به رخ کشیدن قدرت هنرمندان فعال در حوزه هنر بریتانیاست. به نظر من حتی اگر علمی در رابطه با هنرهای معاصر ندارید بازهم این تیت ها می توانند برای شما جذاب باشند چون هنرمندها در تلاش هستند تا نظر مخاطبان را جلب کنند و در این راه تا حدود زیادی هم موفق بوده اند.

آدرس تیت لندن

انگلستان، لندن، بنک ساید دو تیت بریتانیا در لندن دو تیت بریتانیا در کلیسای وست مینستر لندن کلیسای وست مینستر Westminster Abbey در سال 1065 توسط ادوارد د کانفسر که یک کشیش بود ساخته شد. وی این نیایشگاه را ساخت تا مکانی برای صحبت او با دیگران باشد. گفته می شود که مکان ساخت این کلیسا نیز ارزش مذهبی داشته از و در قرن هفتم میلادی جایی برای زندگی مسیحیان به شمار می رفت.
ادوارد در سال 1066 فوت کرد و از آن پس تا حدود 700 سال بعد یعنی زمان جرج دوم اغلب پادشاهان بریتانیا در این کلیسا تاج گذاری و در آن به خاک سپرده شدند. ناگفته نماند که این کلیسا یکی از مکان های مورد علاقه زوج های جوان خاندان سلطنتی انگلستان نیز هستند و آنها دوست دارند مراسم عروسی خود را در کلیسای وست مینستر برپا کنند.
از اهمیت دیگر کلیسای وست مینستر معماری شاهکار است. در این مکان شکوه معماری سبک گوتیک را به خوبی مشاهده خواهید کرد و این سبک و معماری به قدری در کلیسای وست مینستر جلوه یافته که به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لندن تبدیل گشته است. از نظر تجربه سفر من خرید تور انگلیس فقط به خاطر دیدن این کلیسا کار عاقلانه ای است.
همه ساله میلیون ها توریت به لندن می روند تا از این کلیسا دیدن کنند و از بیش از 600 یادبود ارزشمندی که در آن نگهداری می شود بازدید نمایند. اگر شما هم به آثار شکسپیر علاقه دارید بازدید از کلیسای وست مینستر را فراموش نکنید.

آدرس کلیسای وست مینستر لندن

لندن، وست مینستر، پلاک 20 دیانز یارد کلیسای وست مینستر لندن کلیسای وست مینستر
 

 

سخن پایانی
تلاش کردم تا دیدنی های مشهور لندن را به شما معرفی کنم و این متن را همواره بروزرسانی خواهم کرد تا اگر ترتیب فهرست تغییر کرد تا نام بنایی به این لیست اضافه شد آن ها را هم ببینید. دلیلی که ساعت بازدید و قمیت بلیت بازدید از این اماکن را ذکر نکردم، شیوع ویروس کروناست که باعث شده بازدید از این اماکن به شورت موقت امکان پذیر نباشد با این حال خوضحال می شوم اگر تجربه ها و نظرات شما را بشنوم.
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب