با بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس آشنا شوید

با بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس آشنا شوید

بریتانیا سال‌ها است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا شناخته می‌شود. تنها در سال 2019 بیش از 40 میلیون بازدیدکننده خارجی به این کشور سفر کردند. و به لطف سیستم حمل و نقل عالی می‌توانید به راحتی در عرض چند ساعت از مناطق شهری به سواحل خیره‌کننده سفر کنید. حتما شما هم درباره اتوبوس‌های دو طبقه، کلبه‌های کاهگلی و خانه‌های روستایی، چای خامه‌ای، اشراف زاده‌های عجیب و غریب و هوای سرد، خاکستری و بارانی، رستوران‌های هندی و تعداد بی‌شمار جاذبه‌های توریستی عالی در انگلستان چیزهای زیادی شنیده‌اید. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین جاذبه های گردشگری با تور انگلیس ‌بپردازیم. با ما همراه باشید.

کتابخانه بودلین

اگر اهل کتاب هستید، حتما باید از کتابخانه Bodleian در دانشگاه آکسفورد دیدن کنید. بودلین، مجموعه‌ای از 28 کتابخانه مختلف که آثار جمعی آنها بیش از 400 سال تاریخ آکادمیک انگلیس را در بر می‌گیرد.

این کتابخانه در سال 1602 توسط سر توماس بادلی تأسیس شد و 13 میلیون جلد کتاب در آن جای دارد. برخی از گنجینه‌های آن شامل نسخه‌های خطی اصلی Codex Bodley، کتاب مقدس گوتنبرگ و اولین برگه از نوشته‌های شکسپیر است. کتاب‌های این مجموعه بسیار کمیاب بوده و معماری آن کاملا خیره‌کننده است.

کوه سنت مایکل

کوه سنت مایکل، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری انگلیس

اگر از طرفداران فیلم‌های هری پاتر هستید، مطمئناً برخی از اتاق‌های آن را به خاطر دارید. از آنها به عنوان مکان فیلمبرداری برای این فیلم استفاده می‌شد. منطقه کورنوال بسیار زیبا است، شما می‌توانید هر جایی را انتخاب کنید و اوقات شگفت‌انگیزی را سپری کنید. اما اگر فقط می‌توانید از یک مکان دیدن کنید، ما کوه سنت مایکل را پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های این شهرستان، در جزیره‌ای جزر و مدی کوچک قرار دارد. شما می‌توانید در هنگام جزر و مد یا با قایق در هنگام جزر به این منطقه بروید. در بالای جزیره یک قلعه شگفت‌انگیز و یک کلیسای قرون وسطایی قرار دارد. شما می‌توانید از قلعه دیدن کنید و در باغ‌ها و دهکده زیبا که در آن قرار دارد نیز قدم بزنید. این روستا تعداد زیادی خیابان باریک و جذاب دارد و پر از کلبه‌ها و کافه‌های سنتی است.

اسکله برایتون

این اسکله، از دو جنگ جهانی، طوفان‌های متعدد و آتش سوزی ویرانگر (در سال 2003) جان سالم به به در برده است. این اسکله در سال 1899 ساخته شد و در سواحل جنوبی انگلستان قرار دارد. در آن روزها، اسکله برایتون، یکی از جاذبه های گردشگری انگلیس و مقصد ساحلی کشور بود که بسیاری از ثروتمندان از لندن برای تعطیلات به اینجا می‌آمدند.

امروزه این اسکله به عنوان نمادی از میراث ساحلی برایتون شناخته می‌شود و در آن بازی‌های آرکید سنتی، سوارکاری در زمین نمایشگاهی انجام می‌شود. علاوه بر این، غرفه‌هایی دارد که غذاهای کلاسیک را در کنار دریا می‌فروشند. در یک روز صاف و آفتابی، مناظر خیره‌کننده‌ای از کانال انگلیسی و خط ساحلی برایتون را می‌توانید ببینید.

تاور بریج (Tower Bridge)، یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری انگلیس

تاور بریج، یکی از نقاط دیدنی نمادینی است که هرگز از دیدن آن خسته نخواهید شد. یکی از معروف‌ترین پل‌های جهان، نمونه‌ای خیره‌کننده از مهندسی و طراحی ویکتوریایی است. ظاهراً ساخت آن تنها هشت سال طول کشید و به طور رسمی در سال 1886 افتتاح شد. البته با تور لندن یکروزه شما می توانید اکثر نقاط دیدنی این شهر بزرگ را بازدید نمایید

همانطور که در امتداد پل قدم می‌زنید، مناظر بی‌نظیری از رودخانه تیمز و شهر لندن را خواهید دید. با این حال، اگر واقعاً میخواهید تحت تأثیر آنها قرار بگیرید، بهتر است در کل تاور برج قدم بزنید. اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید مناظر آن را از مسیرهای پیاده‌روی ببینید. علاوه بر این، شما می‌توانید از موتورخانه‌های تاور بریج بازدید کنید.

قلعه لیدز

اول از همه، قلعه لیدز در شهر لیدز که خود، یکی از شهرهای دیدنی انگلیس محسوب می‌شود قرار ندارد، بلکه در میداستون در شهر کنت واقع شده است. قلعه لیدز را «زیبا‌ترین و جذاب‌ترین قلعه جهان» می‌نامند. این قلعه بسیار زیبا و چشم‌نواز است. بر روی دو جزیره کوچک ساخته شده و با خندقی زیبا و باغ‌های زیبا احاطه شده است. ظاهراً در حدود سال 1119 تکمیل شده و با وجود قدمتی که دارد هنوز وضعیت خوبی دارد.

بازدیدکنندگان می‌توانند با رفتن به این قلعه لیدز که از بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس است از بسیاری از اتاق‌های بزرگ‌ قلعه و غار زیرزمینی بازدید کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند مناظر خیره‌کننده حومه شهر کنت را از بالای قلعه، تماشا کنند. گاهی اوقات، در این منطقه، کنسرت‌هایی در فضای باز برگزار می‌شود.

ماریتایم گرینویچ

اگر وقت دارید، یک کار واقعا جالب برای انجام دادن در لندن، بازدید از Maritime Greenwich است. این مکان در جنوب شرقی لندن واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. با داشتن پارکی زیبا و معماری خیره‌کننده، جاذبه‌های شگفت‌انگیزی دارد. برخی از جاذبه‌های دیدنی آن شامل رصدخانه سلطنتی، موزه ملی ماریتایم و خانه ملکه می‌شود. همه آنها ارزش دیدن دارند. پس از انجام این کار می‌توانید در پارک گرینویچ قدم بزنید. این مکان دوست‌داشتنی برای پیک نیک در روزهای گرم مناسب بوده و مناظر فوق‌العاده‌ای از رودخانه تیمز و دورنمای شهر ارائه می‌دهد.

استون هنج

استون هنج، یکی از باورنکردنی‌ترین چیزهایی است که می‌توان دید. این سنگ‌های منحصر به ‌فرد که در دشت سالزبری واقع شده‌اند، حدود ۴۵۰۰ سال پیش ساخته شده‌اند. اما هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چرا؟ برخی معتقدند که از آنها برای مراسم مذهبی استفاده می‌شده و برخی دیگر ادعا می‌کنند که این کار برای رصدهای نجومی بوده است. به هر حال، این سنگ‌ها بسیار سنگین هستند و وزن آنها به 25 تن می‌رسد و این سوال را به وجود می‌آورد که آنها چگونه ساخته شده‌اند.

برای بسیاری از مردم، استون هنج اهمیت معنوی دارد و برای برخی دیگر فقط مکانی مرموز محسوب می‌شود. دور تا دور این سنگ‌ها با حومه‌های زیبا احاطه شده است. بنابراین، ارزش این را دارد که وقت بگذارید و از این جاذبه، دیدن کنید.

منطقه کاتزولدز

منطقه کاتزولدز، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس

کاتزولدز، یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری انگلیس، جذابیت انگلستان را دوچندان کرده و به طرز شگفت‌انگیزی زیبا است. این منطقه از چشم‌اندازی خیره‌کننده از تپه‌های غوطه‌ور، رودخانه‌های پرپیچ ‌و خم و حومه سرسبز بهره می‌برد. علاوه بر این، در این منطقه، قلعه‌های قرون وسطایی، خانه‌های باشکوه و دهکده‌های عجیب را می‌توانید ببینید. شما می‌توانید از شهرهای بازاری جذاب، که همگی زیبا و جذاب هستند دیدن کنید.

اگر اهل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری هستید، این منطقه بهترین مکان برای شما است. چندین جاده و مسیر وجود دارد که می‌توانید برای بازدید از منطقه از آنها عبور کنید. بد نیس بدانید که منطقه کاتزولدز به خاطر محصولات محلی خوشمزه‌ که شامل پنیر، گوشت و شراب می‌شود، معروف است.

برج لندن

این مکان دیدنی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و معماری چشم‌نوازی دارد. قدمت برج سفید یا تاور وایت آن به قرن یازدهم باز می‌گردد. این برج در طول سال‌ها به عنوان کاخ سلطنتی، زندان و محل اعدام به کار رفته و اگر در داخل آن گشتی بزنید (که ما از شما می‌خواهیم انجام دهید) درباره تاریخچه آن اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

علاوه بر این، شما می‌توانید برج‌ها، سنگرها و باروها و جواهرات تاج را ببینید که برجسته‌ترین آن، تاج سلطنتی معروف امپراتوری است. این تاج از 2800 الماس، مروارید و سنگ‌های قیمتی ساخته شده است. سربازان یئومان نیز نمادی از برج لندن هستند. آنها از قرن چهاردهم از این مکان محافظت می‌کردند.

حمام‌های رومی

این حمام‌های رومی در شهر بث واقع شده و بیش از 2000 سال پیش ساخته شده‌اند. این حمام‌ها یکی از بهترین میراث رومی حفظ شده در جهان هستند. اگر به آنجا بروید، می‌توانید خرابه‌های باستانی را ببینید و اطلاعات بیشتری درباره شیوه زندگی رومی‌ها از جمله آداب و رسوم و باورهای اجتماعی آنها بدست آورید.

حمام‌های رومی، یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس، از چشمه‌های آب گرم طبیعی بهره می‌برند. رومی‌ها معتقد بودند که آب این چشمه‌ها، خواص درمانی دارد. شما می‌توانید بخاری که از آب بالا می‌آید را ببینید. تا همین اواخر، می‌توانستید در حمام‌های آن شنا کنید، اما متأسفانه، به دلیل کشف آمیب خطرناکی که می‌تواند نوعی مننژیت را ایجاد کند، دیگر این کار، امکان‌پذیر نیست. با این حال، هنوز هم مکانی با اهمیت فرهنگی است که ارزش دیدن دارد.

کلیسای وست مینستر، از زیباترین جاذبه‌های گردشگری انگلیس

کلیسای وست مینستر با بیش از 1000 سال تاریخ، به عنوان محل برگزاری بسیاری از رویدادهای مهم در تاریخ بریتانیا شناخته می‌شود. تاجگذاری ملکه در این مکان در سال 1953 انجام شد. همچنین 17 عروسی سلطنتی از جمله آخرین عروسی شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون در سال 2011 در این کلیسا برگزار شده است. این صومعه، آخرین محل استراحت بسیاری از چهره‌های برجسته از جمله اسحاق نیوتن، چارلز داروین و ویلیام شکسپیر بوده است.

کلیسای وست مینستر نمونه‌ای باشکوه از معماری گوتیک به شمار می‌آید. این کلیسا، سقف‌های سر به فلک کشیده، قوس‌های پیچیده و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ عالی و زیبایی دارد. قطعا یک تور با راهنما بهترین راه برای تجربه و بازدید از این جاذبه است؛ چون درباره تاریخچه و اهمیت آن، چیزهای زیادی خواهید آموخت.

کلیسای دورهام

اگر به انگلیس سفر کردید، حتما کلیسای دورهام را به برنامه سفر خود اضافه کنید. این ساختمان خیره‌کننده یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی منطقه است.

کلیسای دورهام، به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری نورمن در اروپا مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. طاق‌های رومی، سقف‌های طاق‌دار و کنده‌کاری‌های سنگی پرآذین آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اما شیشه‌های رنگی باورنکردنی آن، یکی از بزرگ‌ترین پنجره‌های جهان است. این قلعه، از بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس محسوب می‌شود و قدمت آن به سال 1072 برمی‌گردد.

سخن پایانی

در این مطلب، به برخی از مهم‌ترین و بهترین جاذبه‌های دیدنی انگلیس لندن و دیگر شهرهای آن اشاره کردیم. اگر به این کشور سفر کردید، بازدید از این مکان‌های دیدنی و زیبا را از دست ندهید.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب